Förskola i Kista

SIF i Kista

En plats för språkligt & kulturellt lärande

När det gäller att välja rätt förskola för ditt barn, förstår vi de många frågor och överväganden som varje förälder står inför. Låt oss ta en titt på vad som gör vår förskola unik och varför den kan vara det perfekta valet för ditt barn.

Central belägen i Kista

Vår förskola är strategiskt belägen bara ett stenkast från Kista tunnelbanestation och två minuter från Kista centrum, vilket gör det enkelt för föräldrar att lämna och hämta sina barn. Den nyrenoverade förskolan är utformad för att vara både välkomnande och säker, vilket garanterar en trygg miljö för ditt barn.

Språkutveckling & kulturell mångfald

Vi tror starkt på fördelarna med att vara tvåspråkig och erbjuder därför en utbildning på både svenska och engelska. Barnen som lämnar oss för förskoleklass behärskar båda språken. Vår metod syftar till att dra nytta av mångfalden i kulturer och språk genom medvetet lärande och lek, vilket ger barnen en unik möjlighet att utforska världens mångfald från en tidig ålder. I detta är även närvaron av modersmålet i utbildning viktig för att ta vara på all möjlig språkutveckling.

Näringsrik & sockerfri kost

Hälsa och välbefinnande är en prioritet på SIF Förskolan. Vi serverar balanserade och näringsrika måltider med en strikt sockerfri policy för att främja sunda matvanor från början. Stor del av vår mat är även ekologisk.

Förskoleplatser & personal

Med 40 tillgängliga förskoleplatser garanterar vi en intim och personlig miljö för varje barn. Vår personal består av legitimerade och utbildade förskollärare samt utbildade barnskötare som är passionerade om barns lärande och utveckling, med ett specifikt fokus på språkutveckling och interkulturell kompetens.

Varför välja SIF Förskolan i Kista?

På SIF Förskolan är vi dedikerade till att skapa en miljö där ditt barn inte bara kommer att växa och lära sig men också trivas. Vårt engagemang för språkutveckling, kulturell medvetenhet, och en hälsosam livsstil är kärnan i vår pedagogik. Vi tror att genom att erbjuda en sådan grund kan vi förbereda ditt barn för en ljus och framgångsrik framtid.

Kontakta oss idag för att boka ett besök & träffa vår personal

Om du letar efter en förskola som verkligen bryr sig om ditt barns utveckling och välbefinnande, tveka inte att kontakta oss på SIF Förskolan i Kista för en rundtur eller för mer information. Vi ser fram emot att välkomna dig och ditt barn till vår gemenskap.

Boka besök

Svenska Internationella Förskolan

Köpenhamnsgatan 4

16442 Kista

Nöjda föräldrar

5/5
Such a lovely school, with experienced teachers and lovely classrooms. Catered for outside learning. Children are very happy at the school.
Sarah L
5/5
Very friendly and professional setting. I personally recommend if you are looking for a preschool. This is the place very friendly and very welcoming.
Rumana K
5/5
Very welcoming, friendly and professional setting. I highly recommend if you are looking for a preschool. This is the place to bring your child. The school will cater for all the needs of the child in all aspects of his/her development.
Rukshana Z
5/5
The teachers of this preschool are very much caring and well trained. They try to involve kids in various activities in a playful environment.
Iffat Z
5/5
I love the different learning activities the teachers do with the children. Every day is fun
Ibtihal H
5/5
Very good preschool in a welcoming and inspiring environment.
Robin E

Kontakta oss

Har du frågor, vill du veta mer eller boka besök? Vi vill gärna höra från dig! Vänligen fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig inom kort.